Ἡ εἰκόνα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Βάτου τιμᾶται στὴ μονὴ τοῦ ὄρους Σινᾶ.

Ἡ ἐκ Πνεύματος Ἁγίου σύλληψη τοῦ Χριστοῦ ἀπὸ τὴν Ἁγία Παρθένο, ἀποτελεῖ ὑπόθεση ποὺ ὑπερβαίνει τὰ λεκτικὰ σχήματα, γι’ αὐτὸ τὸ «σημεῖον» εἶναι ἀληθινὰ παράδοξο καὶ ὑπερμεγέθες.

Τὸ μυστήριο τῆς ἄφθορης γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ ἀπὸ τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο δὲν νοεῖται ὡς μεμονωμένη καὶ ἀποκομμένη πραγματικότητα τῆς Καινῆς Διαθήκης.

Ἀντίθετα, ἀποτελεῖ ἀποκάλυψη τῆς ἀλήθειας τοῦ τύπου, στὸν ὁποῖο πίστεψαν καὶ πάνω στὸν ὁποῖο στηρίχθηκαν οἱ Προφῆτες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, γιὰ νὰ προδιατυπώσουν τὴν ἔνσαρκη φανέρωση τοῦ Θεοῦ Λόγου στὴν ἱστορία.

Ὁ Μωϋσῆς, ὅταν εἶδε τὴν βάτο νὰ φλέγεται, ἀλλὰ νὰ μὴν καίγεται, εἶπε: «Διαβὰς ὄψομαι, τὸ μέγα ὅραμα τοῦτο».

Ἡ διάβαση, σύμφωνα μὲ τὴν διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου, Πατριάρχου Ἀλεξανδρείας, δὲν εἶναι τοπικὴ ἀλλὰ χρονική, ἀφοῦ δηλώνει κίνηση καὶ παροδικὴ διάβαση τοῦ χρόνου καὶ σημαίνει τὴν κίνηση ἀπὸ τὸν χρόνο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης στὸν χρόνο τῆς Καινῆς Διαθήκης.

Ὅπως ἡ φλεγόμενη καὶ μὴ κατακαιόμενη βάτος ἔτσι καὶ ἡ Παρθένος Μαρία, ἂν καὶ γεννᾶ τὸ «Φῶς», ἐν τούτοις παραδόξως δὲν «φθείρεται».

Πηγή: Μέγας Συναξαριστής

***

Σήμερα τιμούνται και οι άγιοι:

Όσιος Σεννούφιος ο Σημειοφόρος
Αγίες Πελαγία και Θεοδοσία
Άγιος Δήμιος ο Μάρτυρας
Όσιος Τίμων ο Ερημίτης
Όσιος Παρθένιος του Κιέβου
Μετακομιδή του Ιερού λειψάνου του Αγίου Ευφρόσυνου του Ιερομάρτυρα εκ Ρωσίας
Σύναξη της Παναγίας της Μεγαλόχαρης στην Τήνο
Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου της Ευαγγελίστριας
Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου των Κηπουραίων
Σύναξη της Παναγίας της Πρωτόθρονης στην Νάξο
Σύναξη της Παναγίας της Ευαγγελίστριας στην Ικαρία
Σύναξη της Παναγίας Γιουρίτισσας στην Αλόννησο
Σύναξη της Παναγίας της Ευαγγελίστριας στην Σκιάθο
Σύναξη της Παναγίας της Τοχνιώτισσας στην Κύπρο
Σύναξη της Παναγίας της Οξυλιθιώτισσας στην Εύβοια

Νηστεία – Επιτρέπεται το ψάρι

το «σπιτάκι της Μέλιας»