ποίημα εἰς τὴν Παναγίαν τὴν Κρυσταλλένιαν τοῦ Νικ. Τυπάλδου

Σὰν μὲ φτερὰ τοῦ ἀγγέλου πρωτοστάτη,
σὰν ἕνα σμάρι γλάροι σὲ πομπή,
σὰν χαμομήλια σ᾿ ἄνοιξης παλάτι
καὶ σὰν ἀπὸ διαμάντια ἀναλαμπή,
τοῦ Λασιθίου σου, φίλοι χαρωποί,
μὲ τ᾿ ἄσπρα τους πανιὰ τὰ φαρψουρένια,
οἱ ἀνεμόμυλοι, ἕνα γύρω σου, σκοποί,
Μητέρα, Παναγιά μου Κρυσταλλένια.

Δρῦς δροσοβόλες καὶ πουλιὰ γεμάτη,
νεροσυρμὲς ποὺ ὑμνολογοῦνε στὴ σιωπή,
φῶς γύρω τὰ περζόλυα, φῶς οἱ βάτοι,
ποὺ πάει, δειλά, στὸ νάρθηκα νὰ μπῆ
κι ἐκεῖ, ἄφθορο, ἀμόλυντο, νὰ πῇ
τὴν προσευχή του τὴ μαλαματένια,
μὲ τῆς φτωχῆς μου πίστης τὸ κουπί,
Μητέρα, Παναγιά μου Κρυσταλλένια.

Στὴ μυστικὴ προσέγγισή σου κάτι,
κάποια ῥοὴ ἐλπίδας χαρωπή,
στὸν κάθε κουρασμένο σου διαβάτη,
πού ῾χει ματιὰ ἀπ᾿ τὸ κρίμα σκυθρωπή,
χαρίζεις. Πάει νὰ σπάσῃ, νὰ κοπῇ
ἡ ρίζα τοῦ κακοῦ ἡ τσιμεντένια,
μπρὸς στὸ Χριστό σου —Βρέφος νὰ ντραπῇ,
Μητέρα, Παναγιά μου Κρυσταλλένια.

Σὰν λύρας Κρητικῆς γλυκοσκοποὶ
κι ἡ δέηση ἡ δική μου. Νεραϊδένια
της Δίκτης ζωγραφιά, ἀντρείας σκεπή,
Μητέρα, Παναγιά μου Κρυσταλλένια…

Πηγή: Nektarios

Εικόνα από: krassanakis

Σχετική ανάρτηση για την Ιερά Μονή της Παναγιάς της Κρουσταλλένιας ΕΔΩ

violet flower smiley