.

Ζαχαρίας Παπαντωνίου (Φεβρουάριος 1877-1η Φεβρουαρίου 1940)

.

Κύριε, σαν ήρθεν η βραδιά, σου λέω την προσευχή μου.

Άλλη ψυχή δεν έβλαψα στον κόσμο απ’ τη δική μου.

Εκείνοι που με πλήγωσαν ήταν αγαπημένοι.

Την πίκρα μου τη βάσταξα. Μου δίνεις και την ξένη.

Μ’ απαρνηθήκαν οι χαρές. Δεν τις γυρεύω πίσω.

Προσμένω τα χειρότερα. Είν’ αμαρτία να ελπίσω.

Σαν ευτυχία την αγαπώ της νύχτας τη φοβέρα.

Στην πόρτα μου άλλος δε χτυπά κανείς απ’ τον αγέρα.

Δεν έχω δόξα. Είν΄ ήσυχα τα έργα που έχω πράξει.

Άκουσα τη γλυκιά βροχή. Τη δύση έχω κοιτάξει.

Έδωσα στα παιδιά χαρές, σε σκύλους λίγο χάδι.

Ζευγάδες καλησπέρισα που γύριζαν το βράδυ.

Τώρα δεν έχω τίποτα να διώξω ή να κρατήσω.

Δεν περιμένω ανταμοιβή. Πολλή ‘ναι τέτοια ελπίδα.

Ευδόκησε ν’ αφανιστώ χωρίς να ξαναζήσω.

Σ’ ευχαριστώ για τα βουνά και για τους κάμπους που είδα.

violet flower smiley

*Ο εκλεκτός πεζογράφος και ποιητής Ζαχαρίας Παπαντωνίου, γεννήθηκε στο Καρπενήσι στα 1877. Αφού διδάχτηκε εκεί τα πρώτα του γράμματα, τέλειωσε το Γυμνάσιο στην Αθήνα και γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου.

Σε λίγον καιρό διέκοψε τις σπουδές του και πήρε μαθήματα ζωγραφικής. Παράλληλα επιδόθηκε στη δημοσιογραφία, γράφοντας σε όλες σχεδόν τις εφημερίδες και περιοδικά του καιρού του, χρονογραφήματα και διάφορα άλλα φιλολογικά κείμενα, ποιήματα, διηγήματα, πεζογραφήματα κλπ.

Αρκετά έργα του εκδόθηκαν και σε βιβλία. Ένα από αυτά είναι και το περίφημο για τη λογοτεχνική του αξία σχολικό αναγνωστικό «Ψηλά Βουνά» και η συλλογή «Χελιδόνια», με ωραία παιδικά τραγούδια.

Στα 1923 εξέδωσε τους «Πεζούς Ρυθμούς» του, και στα 1927 «Διηγήματα» και στα 1937 μιαν άλλη συλλογή διηγημάτων, τη «Θυσία». Έγραψε επίσης την ιστορική μονογραφία «Όθων»(1934), «Άγιον Όρος»(1934) και το «Βυζαντινό Όρθρο»(1936).

Για όλη την πνευματική του προσφορά, που κύριο γνώρισμά της είχε τα πλούσια εκφραστικά μέσα, το απαράμιλλο λυρικό ύφος και τη βαθιά αισθητική καλλιέργεια, ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου τιμήθηκε στα 1932 με το Εθνικό Αριστείο Γραμμάτων και στα 1938 έγινε ακαδημαϊκός .

Δυο χρόνια κατόπιν πέθανε σε ηλικία 63 χρονών.

Αντιγραφή για το «σπιτάκι της Μέλιας»

ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ΜΕΤΑΞΑ

Η ΝΕΑ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΤΟΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟΣ
1966-67

Εικόνα από:Doxologia.ro

violet flower smiley