Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια συστηματική ανασκόπηση και μετα – ανάλυση 26 τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων δοκιμών

Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Canadian Medical Association Journal δείχνει ότι η κατανάλωση διαιτητικών οσπρίων – φασόλια, ρεβίθια, φακές, αρακάς, μπορεί να μειώσει την LDL ή ” κακή” χοληστερόλη. Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια συστηματική ανασκόπηση και μετα – ανάλυση 26 τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων δοκιμών για να εκτιμηθεί η επίδραση της διαιτητικής πρόσληψης σε όσπρια για την εγκαθίδρυση θεραπευτικών λιπιδικών στόχων με στόχο τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι η κατανάλωση μιας μέτριας δοσολογίας 130 g / ημέρα σε όσπρια οδηγεί σε μείωση της LDL χοληστερόλης 0.17 mmol / L (ισοδύναμη με μια μείωση περίπου 5 % της αρχικής τιμής). Η μέση πρόσληψη φυτικών ινών ήταν 20 g / ημέρα στις δίαιτες ελέγχου και 26 g / ημέρα, στις παρεμβατικές δίαιτες. Τα φασόλια ήταν ο πιο κοινός τύπος των διατροφικών οσπρίων που χρησιμοποιήθηκαν στις δίαιτες παρέμβασης ( περίπου 14 δοκιμές ).

Τα μπιζέλια χρησιμοποιήθηκαν σε δύο δοκιμές , τα ρεβίθια σε δύο δοκιμές, οι φακές σε μία δοκιμή , και τα μικτά όσπρια σε οκτώ δοκιμές. Δεν υπήρξε σημαντική επίδραση της διαιτητικής πρόσληψης των οσπρίων στην απολιποπρωτεΐνη Β, ούτε στην HDL χοληστερόλη. Οι περισσότερες από τις μελέτες ανέφεραν ότι τα γαστρεντερικά συμπτώματα βελτιώθηκαν κατά τη διάρκεια της διατροφικής παρέμβασης.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η πρόσληψη 130 g / ημέρα ( περίπου 1 μερίδα ) μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη σε ορισμένες δυτικές χώρες, δεδομένου ότι το σύνηθες μέσο επίπεδο πρόσληψης στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι 0,2 μερίδες ημερησίως. Στον Καναδά, μόνο το 13% καταναλώνουν διαιτητικά όσπρια σε μια δεδομένη ημέρα, με μέση κατανάλωση μόλις 0,5 μερίδες ημερησίως.

Διαβαστε εδώ την πρωτότυπη έρευνα

 

Πηγή: Made in Creta